Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.rights.licensehttp://ru.micisan.unam.mx/page/terminos
dc.contributor.otherMaldonado Rivera, Silvia
dc.creatorAndersen, Margaret L.
dc.date.accessioned2019-04-10T15:33:53Z
dc.date.accessioned2022-02-16T23:41:45Z
dc.date.available2018-12-14T00:19:55Z
dc.date.available2022-02-16T23:41:45Z
dc.identifier.issn1870-3550
dc.identifier.urihttps://ru.micisan.unam.mx/handle/123456789/19927
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extentpp. 69-91
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad Nacional Autónoma de México, Centro de Investigaciones sobre América del Norte; Center for North American Studies de la American University
dc.relation.isformatofprint
dc.relation.ispartofNorteamérica: Revista Académica
dc.relation.requiresAdobe Acrobat
dc.subjectCIENCIAS SOCIALES
dc.subject.lcshSociology
dc.subject.lcshDemography
dc.titleRace, Gender, and Class Stereotypes: New Perspectives on Ideology and Inequality
dc.audienceInvestigadores
dc.audienceMaestros
dc.audienceEstudiantes
dc.audienceMedios de comunicación
dc.coverage.placeofpublicationMéxico
dc.description.abstractengCurrent studies of race, class, and gender inequality in the United States are centered in a paradigm of intersectionality. Emerging from feminist studies and racial/ethnic scholarship, this new paradigm analyzes the connections between race, class, and gender as they structure inequality and its supporting ideologies. This paper reviews the major tenets of U.S. race, class, and gender studies and discusses the historically changing conditions in the United States that necessitate this kind of analysis. It then investigates the implications of this model for understanding the ideology of neutrality and , ideology of dependency that currently underlie dominant group beliefs about race, class, and gender. The paper, concludes by suggesting the new directions for race, class, and gender studies and discussing the implications of this paradigm for analyses of race and gender stereotypes.
dc.educationlevelSuperior
dc.educationlevelPosgrado
dc.identifier.cisanN_2006_0001_0001_0069
dc.identifier.conacytCONACYT
dc.identifier.eissn2448-7228
dc.relation.issue1, enero-junio
dc.relation.volume1
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.rights.creativecommonshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.source.isbn1870-3550
dc.subject.conacyt5
dc.subject.keywordsengracial stereotypes
dc.subject.keywordsengracial ideology
dc.subject.keywordsenggender stereotypes
dc.subject.keywordsenggender ideology
dc.subject.keywordsengclass stereotypes
dc.subject.keywordsengclass ideology
dc.subject.keywordsengrace
dc.subject.keywordsengclass
dc.subject.keywordsenggender
dc.subject.keywordsspaestereotipos raciales
dc.subject.keywordsspaideología racial
dc.subject.keywordsspaestereotipos de género
dc.subject.keywordsspaideología de género
dc.subject.keywordsspaestereotipos de clase
dc.subject.keywordsspaideología de clase
dc.subject.keywordssparaza
dc.subject.keywordsspaclase
dc.subject.keywordsspagénero
dc.subject.unamSociología
dc.subject.unamDemografía
dc.type.spaarticle
dc.view.accesslevelDISPONIBLE
dc.date.copyrighted[ca. 2006]


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

MiCISAN, Repositorio Institucional

Hecho en México, todos los derechos reservados 2018. Esta página puede ser reproducida con fines no lucrativos, siempre y cuando no se mutile, se cite la fuente completa y su dirección electrónica. De otra forma, requiere permiso previo por escrito de la institución.

Sitio Web administrado por: Centro de Investigaciones sobre América del Nortemicisan@unam.mx

Directorio || Créditos